Mitfőzzekmamagamnak

Praktikus és könnyen érthető receptek, klasszikus alapok és némi furfang elegyítésével.

Friss topikok

  • liscsim: Rendben van ez, de mindenkinek ajánlom, hogy a fűszerkeverékek helyett próbáljátok a valódi fűszer... (2010.10.29. 21:37) Penne Rizike
  • johnessss: konyhafonok.blog.hu (2010.09.17. 11:51) Főzés helyett koncertezünk
  • kat89: Ejh, de jó lenne ilyeneket enni... mondjuk nem panaszkodom a legalább 10 féle salátával amit soksz... (2009.03.20. 17:28) Tortelloni + cheddar
  • kcu: Így igaz, Kati kiválóan vágja a működési elvet! Ezt a névlistát meg fogom oldani, jó ötlet, köszi! (2009.02.03. 15:44) Cserepes
  • nalim: ez jól hangzik, hétvégén megcsinálom (2009.01.08. 18:01) Márványos-brokkolis gnocchi

Címkék

arabbiata (1) argan (1) articsóka (2) bab (1) bacon (3) bazsalikom (1) befőzés (1) besamel (1) bogrács (1) bolognai (1) bor (4) borsó (1) brokkoli (1) bruschetta (3) capelletti (1) cheddar (1) csili (3) csípős (4) csirke (2) csülök (1) disznó (1) eger (1) előétel (1) foci (1) fokhagyma (3) főzelék (1) főzés (1) fröccs (2) fűszer (1) gál (1) gesztenye (1) gnocchi (1) gomba (1) grill (1) gyömbér (1) hagyma (2) hellókarácsony (2) hús (3) ital (1) játék (2) kagyló (1) kaló (1) karaj (2) kaviár (1) kocsonya (1) krém (1) krumpli (2) lángos (2) lasagne (1) lazac (3) leves (3) makaróni (1) marhalábszár (1) mártás (2) márványsajt (1) mascarpone (1) nyeremény (2) olaj (1) oliva (1) orsolya (1) pác (1) paradicsom (4) penne (3) pirítós (1) ragu (1) recept (2) rozmaring (1) sajt (2) saláta (4) salsa (1) scampi (1) sertés (1) simon (1) sonka (1) sör (1) spaghetti (1) spárga (1) steak (1) sült (2) szűzpecsenye (1) tejföl (1) tészta (12) tonhal (1) tortelloni (1) tortilla (1) vad (1) vargánya (1) villány (1) zene (1) zöldbab (2) zöldség (1) Címkefelhő

Szűz vargányával

2008.09.08. 16:00 - kcu

Címkék: zöldbab vargánya szűzpecsenye

Az elmaradásomat magyarázó kifogások helyett az utóbbi idők - számomra - legjobb kreációjával villantok: szűzpecsenye borskéregben, mustáros vargánya-mártással.

Az ilyesmi mindig a Lehel piacon kezdődik: az ember meglát egy csinos sertésszűzet, és egyből eszébe jut ez-az... Nekem most valami illatos gomba, tejszín meg bors ugrott be hirtelen, b. nejem pedig kisegített a párolt zöldbab gondolatával. A hozzávalók alig várták a vasárnapot, hogy végre a kezem közé kerüljenek.

Először a bab végeit vagdostam le, majd a párolóedénybe tettem, kevés só és petrezselyem hozzáadásával. Mozsárban fél marék vegyes borsot és sót törtem össze, ebbe forgattam meg a szűzpecsenyét. Egy serpenyőbe kevés olivát öntöttem, és kb. 2 perc alatt kérget sütöttem a húsra, melyet rögtön a 200 fokra előmelegített sütőbe dobtam egy jénaiban. A serpenyőben maradt fűszeres olajra vágtam a vargányát, egy marékkal. Pirulás közben egy kiskanálnyi dijoni mustárt adtam hozzá, utána 2 dl főzőtejszínt. 5 perc rotyogás után késznek nyilvánítottam. A húst 22 perc után vettem ki a sütőből, közben persze a bab is megpárolódott. A képen látható, el nem ítélhető módon tálaltam. Anyósom jóságából kifolyólag egy palack 2002-es Lacryma Christi került az asztalra, mely méltó társa lett konyhaművészeti remekemnek. (Vagy ez így már túlzás?)

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzek.blog.hu/api/trackback/id/tr35653756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása