Mitfőzzekmamagamnak

Praktikus és könnyen érthető receptek, klasszikus alapok és némi furfang elegyítésével.

Friss topikok

  • liscsim: Rendben van ez, de mindenkinek ajánlom, hogy a fűszerkeverékek helyett próbáljátok a valódi fűszer... (2010.10.29. 21:37) Penne Rizike
  • johnessss: konyhafonok.blog.hu (2010.09.17. 11:51) Főzés helyett koncertezünk
  • kat89: Ejh, de jó lenne ilyeneket enni... mondjuk nem panaszkodom a legalább 10 féle salátával amit soksz... (2009.03.20. 17:28) Tortelloni + cheddar
  • kcu: Így igaz, Kati kiválóan vágja a működési elvet! Ezt a névlistát meg fogom oldani, jó ötlet, köszi! (2009.02.03. 15:44) Cserepes
  • nalim: ez jól hangzik, hétvégén megcsinálom (2009.01.08. 18:01) Márványos-brokkolis gnocchi

Címkék

arabbiata (1) argan (1) articsóka (2) bab (1) bacon (3) bazsalikom (1) befőzés (1) besamel (1) bogrács (1) bolognai (1) bor (4) borsó (1) brokkoli (1) bruschetta (3) capelletti (1) cheddar (1) csili (3) csípős (4) csirke (2) csülök (1) disznó (1) eger (1) előétel (1) foci (1) fokhagyma (3) főzelék (1) főzés (1) fröccs (2) fűszer (1) gál (1) gesztenye (1) gnocchi (1) gomba (1) grill (1) gyömbér (1) hagyma (2) hellókarácsony (2) hús (3) ital (1) játék (2) kagyló (1) kaló (1) karaj (2) kaviár (1) kocsonya (1) krém (1) krumpli (2) lángos (2) lasagne (1) lazac (3) leves (3) makaróni (1) marhalábszár (1) mártás (2) márványsajt (1) mascarpone (1) nyeremény (2) olaj (1) oliva (1) orsolya (1) pác (1) paradicsom (4) penne (3) pirítós (1) ragu (1) recept (2) rozmaring (1) sajt (2) saláta (4) salsa (1) scampi (1) sertés (1) simon (1) sonka (1) sör (1) spaghetti (1) spárga (1) steak (1) sült (2) szűzpecsenye (1) tejföl (1) tészta (12) tonhal (1) tortelloni (1) tortilla (1) vad (1) vargánya (1) villány (1) zene (1) zöldbab (2) zöldség (1) Címkefelhő

Penne Rizike

2008.10.21. 13:00 - kcu

Címkék: gomba tészta penne bacon

Az úgy volt, hogy szombat délelőtt gyönyörű rizikét láttam a Lehelen, ezért örökbefogadtam és hazavittem. Nem akartam sokáig váratni, így a következő cselekménysort vezettem elő:

Apróra vágott bacont tettem egy serpenyőbe, közben felszeleteltem a gombát, egy fej articsókát és két gerezd fokhagymát, valamint 4-5 karika marinált jalapeno-t. Amikor kisült a szalonna, ráborítottam a fentieket, és magas lángon pirítani kezdtem. Nagyon pici só került csak bele, tekintettel a bacon sótartalmára. Csipet rozmaringos zöldfűszer-keverék és friss tárkony is társult hozzá, majd ráöntöttem a lecsorgatott tésztát. Még egy gerezdnyi apróra vágott fokhagyma, 5 perc forgatás, és lám, elkészült a csoda. Szokásomhoz híven parmezánt reszeltem rá, viszont a súlyosnak ígérkező esti összejövetel miatt nem kockáztattam meg egy pohár bort, ami szürkebarát lett volna, ha.

Király fotó, mi?

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfozzek.blog.hu/api/trackback/id/tr12724572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.10.22. 00:25:03

Mi a jóisten haragja az a rizike?

kcu 2008.10.22. 08:36:28

Airnold, a rizike egy finom gombafajta. Odalinkeltem a postba.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.10.23. 14:45:26

Köszönöm! Jövőhéten beugrom aLehelre, meglesem, és ha kölcsönösen szimpatizálunk majd egymással, hazaviszem ebédre... :)

mangorlo 2010.10.29. 20:48:56

úgy egy hónapja szedtünk egy jó kosár rizikét, lefagyasztottuk, és pár napja rákerestem a neten hogy a hagyományos receptünkön kívül (vajon megpirít és kenyérrel megeszi) hogyan lehet még felhasználni. a te receptedet alapul véve csináltunk egy isteni tésztát:

- sonka pirít
- belerak fokhagyma, előfőzött rizike, csili
- főz tészta (vmi rigatoni settesapori toszkánai házi, de biztos jó másból is)
-belezubbant bazsalikom, és összefőzi kicsit
- pecorino sajt ráreszel

hihetetlen finom volt, a rizike amúgy is benne van az első háromban nálam, a vargánya és a varashátú galambgomba mellett :)

liscsim 2010.10.29. 21:37:18

Rendben van ez, de mindenkinek ajánlom, hogy a fűszerkeverékek helyett próbáljátok a valódi fűszereket, s az eredmények még jobbak lesznek.


süti beállítások módosítása